مطالب وخبرهای فرهنگی هنری اجتماعی وسیاسی

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چه کسی به فریاد دانش آموزان پیش ساخت خرمشهر خواهدرسید؟

با سلام

از آنجا که جایگاه علم مشخص است و آموزگار و دانش آموز از حرمت ویژه ای برخوردار اند ، جای بسی تعجب و تاسف است که سالهاست سایت آموزشی کوی سوم خرداد خرمشهر - پیش ساخت (حد فاصل مدرسه دخترانه ام البنین (س) تا هنرستان کار و دانش حضرت رسول اکرم (ص) شاهد دریاچه مصنوعی آب و فاضلاب است .

کودکان معصوم باز هم صبح امروز با سوالی غم انگیز درس خود را شروع کردند 😔

آیا دادرسی هست دستان کوچک ما را بگیرد و به خانه دوم خود برساند؟ ؟؟؟😔

امروز راهی جز ورود با خودرو به درون آموزشگاه نبود ، مادری که سراسیمه غرق حیرت شده بود حیرت زده 20 متر مانده به درب مدرسه از راننده خودرویی که آمده بود فرزند علم آموزش را برساند خواهش کرد موجبات ورود فرزندش به مدرسه شود وآنجا بود که برای اولین بار ترس و گریه یک کودک 10 ساله را فقط به جرم رسیدن به کلاس درس وعلم آموزی دیدم😔

مانده ام چنین دلی دیگر چگونه تاب علم آموزی دارد؟ و باید چه علمی را فرا گیرد ؟؟...

باشد که عزمی به جزم آید و تلاشی مضاعف گردد و دادرسی پیدا شود و به امید روزی که دادرس اصلی ما هویدا شود و دستان این کودکان مظلوم خرمشهر را خود به گرمی بفشارد و علم را معنا بخشد .


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

انتصاب 8 بانو به سمت بخشداری در استان خوزستان،

انتصاب 8 بانو به سمت بخشداری در استان خوزستان،

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خوزستان، برای اولین بار هشت زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه  از سوی دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به عنوان بخشدار به شرح زیر منصوب شدند:


مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز


سحراحمدی آرپناه بخشدار مرکزی لالی


اعظم شنبدی بخشدار مرکزی هندیجان


بلقیس حسینی بخشدار مرکزی ماهشهر


حمیده آلبوعشیره بخشدار مرکزی خرمشهر


بتول سعیدی زاده بخشدار مرکزی آبادان


لیلا مسحنه بخشدار مرکزی شهرستان شوش


معصومه خنفری بخشدار مرکزی کارون


همچنین افسون طیبی  به عنوان معاون اداره کل اتباع وامورمهاجرین خارجی منصوب شد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خرمشهر نماینده بیدار میخواهد

ه آسمان نگاه کن.......


پیشگام در بیداری......


⌚️عقربه های ساعت را نگاه کن و از لحظه ها عبرت ببر...


۸٠ روز تا تعیین سرنوشت بیشتر نمانده.....


سکوت نکن فریاد بزن و خفته آدمیان شهر را بیدار کن....


خرمشهر مردمی میخواهد سرزنده و حقیقت جو و پیشگام ....


خرمشهر دیگر طاقت خفته انسانهای بیمار را ندارد....


برخیز و زمان را در دست بگیر تو در بیداری مردم پیشگام باش و قدمهایت را محکم بردار....


خرمشهر تو را فریاد میزند.....


پیر یا جوان


زن یا مرد


 فرق نمیکند ، آغازگر راهی باش که نسلهای بغض گرفته منتظر فریادش هستند. ....


زمان را دریاب و و عبرتی باش برای تمام نسلها.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

انسانیت درجامعه ایرانی رو به احتضاراست

فیلم کوتاهی از حادثه رانندگی در کرمانشاه که در آن شاهد درگذشت شادروان دکتر صادقی -فوق تخصص جراحی عروق- نشر یافته بود را دیدم.در این کلیپ شاهد درخواستهای ملتسمانه این بزرگمرد از مردمان حاضر در صحنه تصادف هستیم که :((تو را به خدا من را به بیمارستان ببرید)).واکنش اطرافیان اما چیست؟؟!!تهیه فیلم از صحنه تصادف و تعریف حادثه برای یکدیگر!! این قضیه یک پیام را در خود مستتر دارد،پیامی که شاید نتوان آن را حتی در کتابی قطور گنجاند.این عکس العمل که در رخدادهای مشابهی مانند حادثه جنایت در خیابان سعادت آباد تهران نیز شاهدش بوده ایم نشان می دهد که اخلاق و انسانیت در جامعه ایران رنگ باخته است،جامعه ای که جاهلانه به خود نگاه برتر بودن دارد ،افتخاراتش را به گذشته های دور نسبت می دهد.جامعه ای که با سخن گفتن از مفاخری چون کوروش و بعضا نسبت دادن سخنان زیبا به او سعی در فریب دادن خود دارد.جامعه ای که در هر زمینه خود را بهترین در جهان می داند در مهربانی،نوع دوستی ،صداقت،تلاش و کوشش اما از مقایسه شفاف و علمی با جهان خارج رویگردان است.جامعه ای که نقطه ضعفهای بزرگ و انگشت نمای خود را انکار می کند یا به دخالت دستهای پشت پرده نسبت می دهد.جامعه ای که ادعای ورود و حضور در دنیای تکنولوژی و فضای مجازی را دارد اما از آن تنها به عنوان ابزار سرگرمی و یا کسب شهرت استفاده می کند.جامعه ای که آموخته نفاق ،دروغ و دورنگی تنها راه پیشرفت است و به خیال خام خود با دگرگونه نمایاندن خصوصیات خود سعی در التیام زخمهای متعفنی دارد که موجودتیش را هر روز بیشتر از روز قبل تهدید می کند.به راستی باید بر این جامعه گریست ،که از انسانیت خالی شده و از فضایل انسانی همچون صداقت،شجاعت،مهربانی ،احساس مسوولیت و به دنبال این گم گشته ها در جایی دیگر است.آنانی که شنیده اند :((هر شهروند یک خبرنگار))نخست باید بدانند برای شهروند بودن ،انسان بودن الزامی است و سپس می شود خبرنگار بود!در آتش سوزی یک خانه باید نخست سطل آبی بر آتش ریخت نه آنکه تصاویر آن را ضبط کرد!

آری انسانیت در جامعه ما در حال احتضار است!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خرمشهر ، دبی ، کدامیک ؟

خرمشهر ، دبی ، کدامیک ؟


💠نمیخوام سرتون رو بدرد بیارم و از گذشته ی طلایی و درخشان خرمشهر قبل از جنگ ناجوانمردانه تحمیلی ٨ ساله دشمن متجاوز بعثی و شرایط بی نظیر عروس بندرهای خاورمیانه ، نجف ثانی ، شهر فرهنگ و علم و ادب اطاله ی کلام کنم که همه این نوستالژی دردناک رو از حفظ هستیم ، میخوام تو حرفام بگم دبی چرا دبی شد و خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی چرا خرمشهری شد که شهرداری تهران باید برای کار تبلیغاتی خودش صدقه بده به شهر بی صاحب کنونی و تنها شهر بی شورا باشه.


💠دبی در دهه ی ۶٠ و ٧٠ میلادی یک شهر کوچک و بدون هیچ گونه امکانات رفاهی و مسکونی بود و خرمشهر ( که نه مرکز استان بود و نه پایتخت ) دارای بزرگترین بندرتجاری خلیج فارس بود و مرکز واردات و صادرات کشور بود و آوازه ی این شهر در تمامی خاورمیانه و غرب آسیا پیچیده بود ، چه شد که به جایی رسیدیم که شهرداری تهران باید زباله های شهری رو جمع کنه و بنرهای تشکر از شهردار تهران در جای جای شهرشهیدان دیده شود.


💠چه شد که برای کوچکترین مورد بیماری مجبور به طی مسافت ٢٠ کیلومتری به آبادان و ١١٠ کیلومتری به اهواز شدیم.


💠چه شد که بزرگترین بندر تجاری ایران ، امروز هیچ نشانی از گذشته ی پرافتخار خود ندارد.؟


💠چه شد که نخبگان خرمشهری مجبور به ترک وطن شدند و در تهران سکنی گزیدند.


💠چه شد؟واقعا چه شد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

وبینار چیست؟

وبینار چیست؟

  آموزش فراگیر همواره از آرمان‌ها و ایده‌آل‌های بشر بوده که برای رسیدن به آن تلاش‌های زیادی کرده است. با ظهور اینترنت و گسترش اطلاعات این امر تا حدودی محقق شد. «وبینار» از دل این نیاز و در سایه ظهور اینترنت و گسترش اطلاعات سر بر آورد تا شاید عدالت آموزشی را به ایده‌آل‌هایش نزدیک‌تر سازد. وبینار به کسانی که به دلایل مختلف امکان شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینارهای آزاد را ندارند،کمک می‌کند به‌صورت آنلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

آنچه وبینار نیست

وبینار (webinar) واژه جدیدی است که ظهور آن به بیست سال اخیر باز می‌گردد و ترکیبی از دو مفهوم وب (web) و سیمنار(seminar)  است. برای درک جایگاه این پدیده در ایران،ابتدا بهتر است بگوییم چه چیزی وبینار نیست. با اینکه در ایران وبینارهای استاندارد زیادی برگزار شده و می‌شود اما اغلب، فایل‌های آفلاین آموزشی را وبینار می‌پندارند.در حالی که وبینار، تنها‌و‌تنها یک وضعیت آنلاین و تعاملی است، درست مانند یک کلاس واقعی.

  

تفاوت وب‌کنفرانس با وبینار

«وب‌کنفرانس» موضوع دیگری است که مفهوم آن با وبینار مخلوط شده است. به وضعیتی که در آن عده‌ای در مکانی جمع می‌شوند و سخنان کسی را که در آن محل حضور ندارد، از طریق ویدئو مشاهده می‌کنند؛ بدون هیچ تعامل و مشارکتی، وب‌کنفرانس گفته می‌شود. اما در وبینار مخاطبان و سخنران آنلاین هستند و درس و بحث، مشارکتی و تعاملی پیش می‌رود.

موضوع وبینار

وبینارها معمولا در سه موضوع آموزشی، انگیزشی- ‌ترویجی و ارتباطی برگزار می‌شود وبرگزارکنندگان،موضوع را بسته به سیاست‌های خود، هنگام هدف‌گذاری و تعیین استراتژیانتخاب می‌کنند. در ایران بیشتر وبینارها با موضوع آموزشی برگزار می‌شود.

 وبینار موفق/ وبینار استاندارد

تعداد کاربران آنلاین‌و امتیاز مخاطبان به نظرسنجی،از شاخص‌های موفقیت یک وبینار به‌شمار می‌رود. نقش سخنران را نیز نباید نادیده انگاشت چرا که نوع ورود او به بحث است که کاربر را علاوه بر نگه داشتن در وضعیت آنلاین، به شرکت فعال در مباحث، مایل می‌سازد.سودآوری و درآمدزایی نیز دیگر شاخصه یک وبینار استاندارد و موفق محسوب می‌شود.

 

وبینار کجاست

در یک وبینار،قرار نیست هیچ اتفاق عجیب‌و‌غریبی بیفتد.پانزده دقیقه پیش از شروع وارد سیستم می‌شوید. هر وبینار یک مجری (معرفی‌کننده) و دو پشتیبان دارد.

مجری، ملاحظات و مسائل فنی را بیان می‌کند تا یک وبینار، خوب و باکیفیت و از همه مهم‌ترسالم باشد، چون «چت‌باکس»، باز است و ممکن است عده‌ای با هدف هک وارد وبینار شوند. پس از سخنان مجری، استاد بحث خود را آغاز می‌کند. پشتیبان آموزشی و پشتیبان فنی  - برای مدیریت مشکلات محتوایی و فنی - نیزدر طول برگزاری وبینار حضور دارند و می‌توانید مواردی را که پیش می‌آید با آن‌ها در میان بگذارید. درپایان وبینار، فایل ویدئویی جلسه در قالب یک لینک آفلاین برای شما ارسال می‌شود.

 

برگزارکنندگان وبینار بخوانند

مشکلات فنی ازجمله قطع اینترنت هنگام برگزاری وبینار، سبب شده کاربران زیادی از آموزش آنلاین صرف‌نظر کنند. اما مهم‌ترین دلیل مشکلاتی از این دست نه به خود وبینار که به ضعف برگزارکنندگان آن باز‌می‌گردد. آن‌ها تنها به آموزش‌های اولیه نرم‌افزار اکتفا می‌کنند،درصورتی که برای برگزاری یک وبینار استاندارد باید دانش برگزاری را به طور کامل کسب کرد نه حداقل‌ها را. در غیر این صورت وبینار به‌گونه‌ای برگزار خواهد شد که جایگاه و اهمیت آن را برای همیشه در ذهن مخاطب مخدوش خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

مطالبه گری راه رسیدن به شکوفایی است.

انسان چیزی جز حاصل تلاش خود نخواهد یافت.

 
چنین مردمی خود را سازمان و نظم می دهند و با تلاش خود جامعه و کشورشان را می سازند و ثمره ی تلاششان را می چشند.               
متأسفانه پس از تأسیس دولتها بخصوص در جهان سوم و بویژه در کشورمان، انتظار سامان و انجام همه ی امور و بدست گرفتن خرد و کلان مسائل از دولت و مؤسسات آن به غلط نهادینه شد.

در اروپا و آمریکا و ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی و حتی آفریقایی ، با راه اندازی سازمانهای مردمی و بخشهای تعاونی و خصوصی قوی و تأثیرگذار ، بتدریج بدنه ی دولتها کوچک وسبک گردیده و بسیاری از وظایف آن به مردم واگذار گردید.

درکشور ما نه تنها دولتها اراده ی واقعی برای مشارکت جدی مردم را به نمایش نگذاشتند بلکه برخلاف آن تصدی گری و حتی رقابت با بخشهای مردمی را در کلیه ی شؤون اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، سرلوحه ی کار خود قرار دادند.

در نبود حضور سازمان یافته ی مردم و نخبگان آنان و عدم پرسشگری و مطالبه و نظارت سازمان یافته ، حتی بسیاری از نمایندگان مردم نیز خوی حکومتی و دولتی یافته و بدون نیاز به پاسخگویی به موکلان ، خود را فعال مایشاء دیده اند.

در چنین شرایطی تنها راه باقیمانده ، حضور سازمان یافته، پرسشگرانه ، مطالبه گر و نظارتی مردم است که می تواند موتور محرکه ی اجتماع برای رسیدن به اقتصاد و فرهنگی شکوفا و جامعه ای پرنشاط گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

حق پارکینگ شلمچه از زائران به چه قیمتی؟ چرا؟؟؟؟؟؟

این روزها مرز شلمچه شاهد سیل جوشان و خروشان عاشقان امام حسین (ع) است که رهسپار کربلایند.

به راستی به عنوان یک ایرانی شیعه و عاشق حسینی برای رفاه این عزیزان چه کرده ایم، با یک بررسی ساده می توان دید که
 برخی ها به جای ادای دین در حال بهره برداری و سوء استفاده از این خیل عظیم هستند. اگر سری به مرز بزنید می بینید که بسیاری از مردم عاشق  بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت رسانی به زائران هستند اما برخی هم از این موقعیت استفاده کرده و تا می توانند از خستگی زائران سوء استفاده می کنند و به دنبال منافع مالی خود هستند.

ابتدا از مسئولان باید پرسید مگر ما ایرانی عاشق حسین نیستیم چرا برای پارک کردن ماشین زائران آنهم از یک زمین بلا استفاده خاکی روزانه 5 هزار تومان اخذ کرد که هر ماشین که لااقل 10روز در آنجا باشد 50هزار تومان باید پرداخت کند .
این پول به کجا می رود؟ چرا باید نرخ کرایه ماشین ها را چندین برابر کرد مگر فرق ما با عراقی های جنگ زده چیست که زائران ایرانی را از لب مرز تا بصره بصورت رایگان انتقال می دهند و هیچ
حقی هم برای خود قائل نیستند.

چرا باید وزیر کشور رسماً اعلام کند که کرایه اتوبوس ها ی زائران 2 برابر می شوند مگر چه اتفاقی افتاده به جای اینکه با عشق به زائران خدمت کرد باید آنها را تلکه کنیم؟

اگر بهانه ترافیک و برگشت خالی است که این منطق کاملاً رد شده است چرا که خیلی از زائران اکنون در حال برگشت هستند.

فرماندار محترم خرمشهر و مسئولان محترم منطقه آزاد شما که بهترین امکانات را در اختیار زائران قرارداده اید آیا ارزش این پول پارکینگ چقدر است که تمام زحماتتان را پایمال می کنید. ببینید که مردم جنگ زده عراق چگونه از نان شب خود می گذرند و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

نمونه آن خانمی بود که پس از بازگشت از کربلا تقاضای 500 هزارتومان از آن می شود که به مقصد شیراز  برسد چرا باید اینگونه از زائر خسته ای که به عشق حسین به کربلا رفته سوء استفاده کرد.

کشور عراق برای زوار از بصره تا نجف ماشین به صورت رایگان گذاشته است آنوقت ما به شهروندان خود رحم نمی کنیم ؟؟!!

اگر مسیر بصره تا کربلا را ببینید و خدمت رسانی و سخاوت و کرم مردم جنگ زده و شیعه آن منطقه را شاهد باشید به حال خود باید افسوس بخوریم که ما به کجا کشیده شده ایم.

و به مردمانی که همیشه طلایه دار عشق حسین بوده اند چه شده که حال باید با عاشقان حسین فقط با نگاه مادیات نگریست کمی تامل!!   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

معاون رییس جمهور در آبادان


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دقایقی پیش از فرودگاه بین المللی آبادان وارد این شهر شد.

 خانم شهیندخت ملاوردی هم اکنون نشستی با فرماندار و مسئولان آبادان در فرمانداری این شهرستان دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

نگاهی به یکی ازاشعارکتاب فیه مافیه مولانا

در کتاب فیه ما فیه مولانا داستان بسیار تأمل‌برانگیزی به صورت شعر درباره جوان عاشقی است که به عشق دیدن معشوقه‌اش هر شب از این طرف دریا به آن طرف دریا می‌رفته و سحرگاهان باز می‌گشته و تلاطم‌ها و امواج خروشان دریا او را از این کار منع نمی‌کرد. دوستان و آشنایان همیشه او را مورد ملامت قرار می‌دادند و او را به خاطر این کار سرزنش می‌کردند اما آن جوان عاشق هرگز گوش به حرف آن‌ها نمی‌داد و دیدار معشوق آنقدر برای او انگیزه بوجود می‌آورد که تمام سختی‌ها و ناملایمات را بجان می‌خرید. 

شبی از شبها جوان عاشق مثل تمامی شب‌ها از دریا گذشت و به معشوق رسید. همین که معشوقه خود را دید با کمال تعجب پرسید: «چرا این چنین خالی در چهره خود داری!»

معشوقه او گفت: «این خال از روز اول در چهره من بوده و من در عجبم که تو چگونه متوجه نشده‌ای.»

جوان عاشق گفت: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن را ندیده بودم.»

لحظه‌ای دیگر جوان عاشق باز هم با تعجب پرسید: «چه شده که در گوشه صورت تو جای خراش و جراحت است؟»

معشوقه او گفت: «این جراحت از روز اول آشنایی من با تو در چهره‌ام وجود داشته و مربوط به دوران کودکی است و من در تعجبم که تو چطور متوجه نشدی!»

جوان عاشق می‌گوید: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن جراحت را ندیده بودم.»

لحظه‌ای بعد آن جوان عاشق باز پرسید: «چه بر سر دندان پیشین تو آمده؟ گویی شکسته است!»

معشوقه جواب می‌دهد: «شکستگی دندان پیشین من در اتفاقی در دوران کودکی‌ام رخ داده و از روز اول آشنایی ما بوده و من نمی‌دانم چرا متوجه نشده بودی!»

جوان عاشق باز هم همان پاسخ را می‌دهد. آن جوان ایرادات دیگری از چهره معشوقه‌اش می‌بیند و بازگو می‌کند و معشوقه نیز همان جواب‌ها را می‌گوید. به هر حال هر دو آنها شب را با هم به سحر می‌رسانند و مثل تمام سحرهای پیشیین آن جوان عاشق از معشوقه خداحافظی می‌کند تا از مسیر دریا باز گردد. معشوقه‌اش می‌گوید: «این بار باز نگرد، دریا بسیار پر تلاطم و طوفانی است!»

جوان عاشق با لبخندی می‌گوید: «دریا از این خروشان‌تر بوده و من آمده‌ام، این تلاطم‌ها نمی‌تواند مانع من شود.»

معشوقه‌اش می‌گوید: «آن زمان که دریا طوفانی بود و می‌آمدی، عاشق بودی و این عشق نمی‌گذاشت هیچ اتفاقی برای تو بیافتد. اما دیشب بخاطر هوس آمدی، به همین خاطر تمام بدی‌ها و ایرادات من را دیدی. از تو درخواست می‌کنم برنگردی زیرا در دریا غرق می‌شوی.» 

جوان عاشق قبول نمی‌کند و باز می‌گردد و در دریا غرق می‌شود.

مولانا پس از این داستان در چندین صفحه به تفسیر می‌پردازد؛ مولانا می‌گوید تمام زندگی شما مانند این داستان است. زندگی شما را نوع نگاه شما به پیرامونتان شکل می‌دهد. اگر نگاهتان‌، مانند نگاه یک عاشق باشد، همه چیز را عاشقانه می‌بینید. اگر نگاهتان منفی باشد همه چیز را منفی می‌بینید. دیگر آدم های خوب و مثبت را در زندگی پیدا نخواهید کرد و نخواهید دید. دیگر اتفاقات خوب و مثبت در زندگی شما رخ نخواهد داد و نگاه منفی‌تان اجازه نخواهد داد چیزهای خوب را متوجه شوید. اگر نگاه عاشقانه از ذهنتان دور شود تمام بدی‌ها را خواهید دید و خوبی‌ها را متوجه نخواهید شد. نگاهتان اگر عاشقانه باشد بدی‌ها را می‌توانید به خوبی تبدیل کنید..


"مولانا"


عشق را بیمعرفت  معنا مکن 

زر نداری مشت خود را وا مکن


گر نداری دانش ترکیب رنگ 

بین گلها زشت یا زیبا مکن


خوب دیدن  شرط انسان بودن است 

عیب را در این و آن  پیدا مکن


دل شود روشن  زشمع اعتراف 

با کس ار بد کرده ای  حاشا مکن


ای که از لرزیدن دل  آگهی 

هیچ کس را  هیچ جا رسوا مکن 


زر بدست طفل دادن  ابلهیست 

اشک را  نذر غم دنیا مکن


پیرو خورشید  یا آئینه باش 

هرچه عریان دیده ای افشا مکن ...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی