مطالب وخبرهای فرهنگی هنری اجتماعی وسیاسی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

تحمیل هزینه های سنگین به مردم خوزستان در اوج بی تدبیری مسئولان

خوزستان در طول سالیان متعدد حوادث زیادی تجربه کرده است، وقتی دولت توانایی خدمت رسانی به مردم خوزستان را ندارندوقتی صداقت در گفتار و رفتار ندارند، لذا در پس تریبون شیشه ای و صداوسیما شعار های واهی سر ندهند ، و برای مردمی که در اوج شرافت و نجابت در ایرانی بودن و وفاداریشون شکی نیست بیش از این مورد آزار و اذیت قرار ندهید. 




۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

سدانسانی در برابر سیل بی تدبیری نااهلان بی غیرت

دیدن این فیلم یعنی حماسه وغیرت،یعنی عشق به خاک به وطن به ناموس
لحظه به لحظه این  فیلم تلنگری است به خودمان که چه کردیم با خودمان وکاش  تلنگری باشد به رفتارهای بی غیرتانی که این وضعیت را برای مردم نجیب و مظلوم دیارم بوجود آورده اند که بیاندیشیند و راه اشتباه را جبران کنند هرچند دیگر گوش شنوایی نیست . بارها و بارها این صحنه را تماشا کردم وگریستم ودر کنارش به خود بالیدم به غیرت وشرف این مردم که در اوج جفاها،بی عدالتی ها،دزدیها وغارتها آنهم در سرزمین ثروت خوزستان ،اما غرور و شرفشان اجازه نمیدهد که چشم به یاری واهی کاخ نشینان بدوزند وتن و جان خود راهمچون دوران جنگ در برابر سیلی که بر اثر بی تدبیری نااهلان بوجود آمده سد میکنند تا از خانه و خانواده و کاشانه خود محافظت کنند. درود بر شرفتان مرد مان نجیب وطنم و لعنت بر مسببان بی لیاقت این مصیبت


متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.


#مهدی_شمخانی #سیل #خوزستان #بی_عدالتی #بی_تدبیری #جفا #ظلم #عشایر #اهواز #خرمشهر #آبادان #کرخه #دز #کارون
#Mehdi_Shamk


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

مهران‌مدیری، مصادره‌ی‌ اعتراض، سرکوب ‌بدون‌ درد وخونریزی

هیچ‌جا در بیوگرافی یا عادت‌های روزانه‌اش این را ننوشته، اما من خبر دارم که مهران مدیری هر روز صبح، قبل از اینکه برود نان تازه بگیرد برای صبحانه، لپ‌تاپش را باز می‌کند و نرخ روزِ نان بربری و سنگک را به دقت چک می‌کند.

چند شب پیش که دورهمی تمام شد، مدیری در آخرین پلاتویش ایستاد رو به دوربین و گفت: «من -مهران مدیری- در تمام سال‌های فعالیتم٬ طرف مردم ایستاده‌ام و سعی کرده‌ام صدای مردم باشم»!

به نظر من خنده‌دارترین قسمت دورهمی در تمام این مدت، همین ثانیه‌های آخرش بود. همین که یک نفر از طریق دوربین «صدا و سیما» به مردم اعلام کند که «من صدای شما هستم»! همین کافی است که من این یادداشت را همین جا تمام کنم، اما اضافه می‌نویسم برای کسانی که به شرح علاقه‌مندترند تا مجمل.

همه‌ی حکومت‌های دنیا، سال‌هاست به درستی دریافته‌اند که سرکوب اعتراض، به فشردنِ فنری می‌ماند که بالاخره یک روز رها خواهد شد و پتانسیلِ آن وقتی در برود٬ به در و دیوار خواهد خورد و شیشه‌ها را خواهد شکست. این شد که استراتژیِ مصادره‌ی اعتراض خلق شد!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خودبزرگ بینی میراث داران رسانه میلی

هر انسان عاقلی با کمی تحقیق و تامل در این همه بدبختی مملکت به راحتی به یک موضوع می رسد آن هم نبودن هر فرد در پست های مربوط به خودش یا غرور و تکبر و خود بزرگ‌بینی مسئولان و کاری به شور و شعور و مشورت بااهل علم نداشتن .نمونه کوچک و بارز آن که همیشه در صدا و سیمای میلی نمود داره همین آقایی که به دلیل ژن خوب داشتن از نوجوانی مدیریت رو تمرین کرده ،که با غرور تکبر و از سر لجبازی تیشه جهالت به ریشه درخت ۲۰ ساله برنامه پربیننده تلویزیون زد و خلاص....

 واقعا جای تاسف داره که رسانه ای به این بزرگی با داشتن نیروهای توانمند و بسیار باشعور که همگی به دلیل به اصطلاح رسانه خطوط قرمز ، اجازه فعالیت در مشاغل حساس به تعریف رسانه ندارندو باید در گوشه ای از رسانه کنج عزلت برگزینند و افرادی که به ظاهر نه در باطن هم، انقلابی و اعتقادی که خود را تافته جدا بافته می دانند سکان هدایت افکار عمومی را به دست بگیرند.

 افسوس و صد افسوس برای این سازمان...

 مرا رنجیست اندر دل اگر گویم زبان سوزد 

وگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

بس است دیگر این ضیافت خونین،بس است!

این چند روز که مصیبت سیل نیمی از کشور را در برگرفته و جان و مال هزاران ایرانی را گرفت تمام اخبارهای داخلی و خارجی رو دنبال کردیم درهیچ خبر خارجی حتی یک فلسطینی و یا یک سوری برای جان باختگانمان ابراز تاسف و همدردی نکردند. حسن نصرالله بیانیه ای صادر نکرد بشار اسد با هواپیمای اختصاصی و بدون هماهنگی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مان برای ابراز همدردی وارد ایران نشد. سخنگوی حوثی های یمن حتی نمیداند چه بر سر مردم ایران آمده! عراقی های همسایه و برادر  کک شان هم نگزید که هیچ، حتی هورالعظیم را هم دوباره به آتش کشیدند... پوتین تماسی تلفنی برای کمک نداشت چون سودی در واریش نبود. آخر چرا آنقدر اصرار برای دوست نشان دادن دشمنان ایرانی ها تا کی پوستین گوسفند بر تن این گرگ صفتان میکنید و دانسته بر سر سفره این مرز و بوم مینشانیدشان. اگر سکوت کنیم عذاب وجدان از درون آتش میزند وجودمان را اگر بنویسیم میشویم دشمن و یا آلت دست دشمن وننگ معاند میخوریم . ای عاقلتران ازما بس است دیگر کمی هم به شعور مردمانتان باور داشته باشید و کمی هم برای خواسته آنان احترام قائل شوید و بترسید از پایان صبر ایوب. بس است دیگر این ضیافت خونین، بس است!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

بلای آسمانی یا بلای بی کفایتی؟

سیل #مازندران بلای آسمانی نیست بلایی است که مدیران با ساختن سد،برداشت بی رویه از رودخانه هاوغارت معادن و جنگل خواری بوجود آورده اند.فقط کافیست با نگاهی به لیست مجوزهای برداشت از معادن و جنگلها که توسط ژن های خوب انجام میشود عمق فاجعه را فهمید.این فاجعه ثمره سالها دزدی و چپاول از این نعمت خدادیست که متعلق به ملت ایران است .درسال۹۵ که لایحه تنفس جنگل را به مجلس بردند چه کسانی مانع توقف این لایحه شدند تا بتوانند همچنان به غارت این ثروت عمومی که متعلق به همه ملت و برای نفس آیندگان است بپردازند؟آیا وقت آن نرسیده خود را در برابر این ملت پاسخگو بدانید؟آیا از تاراج طبیعت خسته نشدید؟کاش کمی انسانیت در وجودتان بود تا این فاجعه بزرگ ،که اکنون گریبانگیر مردم نجیب شمال کشور شده است را شاهد نبودیم .اما افسوس که جز دروغ و دزدی و چپاول چیز دیگری نیاموخته اید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی