مطالب وخبرهای فرهنگی هنری اجتماعی وسیاسی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

پرداخت یکماه حقوق پرسنل شهرداری آبادان

شهرداری آبادان صبح امروز با پرداخت یک ماه حقوق معوقه کارکنانش از بروز فاجعه ای دیگر پیشگیری کرد.
مسئولان شهرداری آبادان بامداد امروز در اقدامی غیر منتظره چکهایی به کارکنان ارائه کردند که مبلغش معادل حقوق یک ماه کار بود.


پرداخت یک ماه حقوق در حالی صورت گرفت که روز گذشته یکی از کارکنان شهرداری آبادان ناامید از دریافتی ماهانه با ریختن بنزین بر روی خود و میز کار همکارانش به خودسوزی و آتش زدن دفتر شهردار منطقه 4 دست می زند که خوشبختانه همکارانش وارد صحنه می شوند و از وقوع فاجعه جلوگیری می کنند.
چندی پیش یکی از کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن 4 ماه حقوق و دستمزد مقابل شهرداری مرکزی خودسوزی کرد و در اثر شدت جراحات درگذشت.
اکنون نیز کارکنان و کارگران شهرداری آبادان 3 ماه حقوق و دستمزد طلبکارند و به رغم پیگیریهای زیاد هیچ نتیجه ای نگرفته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

مردم آبادان وخرمشهر سروران شمایند نه پابرهنگان

 

 


آقای فرحبخش مردم آبادان وخرمشهر سروران شماها هستند نه پا برهنگان 

 

اگر شما ورامبد جوان بدنبال منافع مالیتان که صدقه سر مردم آبادان وخرمشهر است هستید  حق ندارید مردم این مرز وبوم را پا برهنگان خطاب کنید . مردم آبادان وخرمشهر نیازمند دلسوزی تهیه کنندگانی نیستند که از نجابتشان برای دعواهای منفعتی بهره برداری شود . این مردم همان مردمی هستند که زمانی اولین ها و بهترینها را داشتند و آرزوی کسانی چون شماها بود که یک روز را در این دو شهر سپری کنید زمانی که هنوز کسی معنای آسفالت ،معنای برق ، معنای آب، معنای تلویزیون ، معنای رادیو ، معنای اولین ها را نمی دانست این مردم از اولین ها برخوردار بودند اما برای دفاع از میهن اکنون با معنای آخرین ها عجین شده اند و کسانی چون شما با بهره مندی از نفت وگاز زیر پای این مردم به جنگ منافع مالی هم رفتید و مردم آبادان و خرمشهر را پابرهنه خطاب میکنید . این را بدانید که این مردم اگر حتی نان شب نداشته باشند اما پا برهنه نیستند از نجابتشان سوء استفاده نکنید و با نان بازوی خودتان رامبد را به زانو درآورید . شماهایی که با پول بیت المال برنامه های آبکی به خورد مردم میدهید حق توهین به مردم نجیب آبادان وخرمشهر را ندارید .  آبادان وخرمشهر همیشه همیشه برتارک این مرز وبوم خواهند درخشید و مردم ایران زمین همیشه همیشه مدیون مردم این دیار خواهند بود . 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

سوختن بیلبورد کنسرت بهنام بانی در آبادان

سوختن بیلبورد کنسرت بهنام بانی در آبادان

جالب که تا دیروز برگزاری کنسرت در آبادان با جار وجنجال برخی از افراد روبرو می شد و برگزاری این کنسرتها رو مغایر با شرعیت و دوری از اصول و آرمانهای انقلاب و شهدا می دونستن اما الان در اوج عتش مردم صبور آبادان و خرمشهر برگزاری این کنسرت مشکلی ندارد تا کی مردم را ابله فرض می کنید؟! به کجا چنین شتابان..

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

تحریم ها و شفافیت فضای اقتصادی ایران!


:red_circlتحریم ها و شفافیت فضای اقتصادی ایران!

:beginner:به شدت یک سوال جدی ذهنم را درگیر کرده است؛ در این کشور چه خبر است؟
با دلار 4200 تومانی، یک تیم فوتبال تایر خودرو وارد کرده است. به جای دارو، بخارشوی وارد شده است. یک شرکت خودرو سازی، چای وارد کرده یا شرکت واردکننده پارچه، 120 هزار یورو لوبیا چیتی وارد کرده است!
یاللعجب از این سرزمین! کشور با بحرانهای بزرگ و کوچک سرکار دارد و یک عده با سواستفاده از این شرایط در حال چاپیدن مردم و حق آنها هستند.
اینها تازه بخشی از فهرست بوده و قرار است اسامی جدیدی احتمالا با موارد عجیب و غریب تر در روزهای آینده منتشر شود.
مشکل اصلی ما نه تنها در خارج مرزهای ایران بلکه در داخل همین سرزمین است. تکلیف آمریکا، عربستان و اسرائیل که با ما روشن است اما کسانی که در داخل با سرمایه‌های کشور در حال غارت ایران هستند به معنای واقعی کلمه دشمن مردم‌اند.
:beginner:به مردم توصیه می‌شود که در شرایط بحرانی اقتصادی فعلی، مواظب دخل و خرج خود باشند؛ صرفه جویی کنند و تا جایی که ممکن است ارز را از کشور خارج نکنند بعد یک عده از شرکت‌های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و «شبه خصوصی» با ارز دولتی به جای دارو، بخارشوی وارد می‌کنند.
نهادهای نظارتی دقیقا کجا هستند؟ دولت دقیقا بر چه اساسی به شرکت‌ها ارز دولتی داده است؟ مجلس چرا قوانینی را تصویب نمی‌کند که اینگونه ارز دولتی خرج واردات لوبیا چیتی نشود.
ارز دولتی اساسا به شرکت‌هایی داده می‌شود که کالاهای اعلام شده را وارد می‌کنند از جمله کالاهایی که مشکلات مردم مانند دارو را حل کنند. در ایران اما گویی داستان، داستان دیگری است. هرکه پارتی‌اش بیشتر، دلار دولتی‌اش بیشتر.
الان مهم‌ترین انتظار مردم از دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیری این فهرست‌های منتشره و برخورد قاطع با این شرکت‌هاست.
باید پرسیده شود چرا به شرکتی که تابلوهای برق وارد می‌کند، ارز دولتی برای وارد کردن ذرت برای خوراک دام داده شده است؟
اعلام این فهرست‌ها نشان داده شد که فساد و رانت‌خواری در کشور بیداد می‌کند و سال‌هاست پول این کشور با سواستفاده و عدم مدیریت در حال چپاول است.
انتظار از دولت این است که فهرست تمام کسانی که ارز دولتی گرفته‌اند را منتشر کند و قوه قضاییه هم به صورت سریع با سواستفاده کنندگان برخورد کنند.
نه تنها فهرست‌های منتشر شده بلکه می‌شود به لیست‌های سال‌های گذشته نیز ورود کرد و دید آنجا چه بالا و پایین‌های عجیب و غریبی شده است.
شاید در این یک زمینه باید خوشحال باشیم که اعمال تحریم‌ها باعث شد فضای اقتصادی ایران به سمت شفافیت حرکت کند. این شفافیت باید به گونه‌ای باشد که فرد و نهادی جرات نکند یک ریال را از آن سو به این سو ببرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خرمشهر تشنه

ای کاش کمی قدر شناس بودیم
ای کاش با گذر زمان همه چیز را فراموش نکنیم
ای کاش کمی به فکر همدیگر بودیم
و ای کاش...
مردم خوزستان نه هوا دارن ,نه امکانات کافی دارن,دیگه آب و
از این مردم نگیرین
حق مردمی که با جون و دل از سرزمینشون دفاع کردن و هشت سال جنگیدن این نیست
حق این مردمه که برای نداشتن آب اعتراض کنند اما حقشون نیست که در راه اعتراض مصدوم بشن

«بنی‌آدم اعضای یک‌پیکرند// که در آفرینش زیک گوهرند// چو عضوی به‌درد آورد روزگار// دگر عضوها را نماند قرار// تو کز محنت دیگران بی‌غمی// نشاید که نامت نهند آدمی»

خرمشهر همیشه جاوید ، جاویدان خواهی ماند

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی