مطالب وخبرهای فرهنگی هنری اجتماعی وسیاسی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

فیلم «عادت نمی‌کنیم» رفع توقیف شد


معاون دادستان عمومی اعلم کرد: ادامه اکران فیلم «عادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان بلامانع است
معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران به رییس سازمان سینمایی در نامه ای اعلام کرد: ادامه اکران فیلم «عادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان بلامانع است.

 پیش از این معاون دادستان به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» از شبکه های ماهواره ای دستور توقف اکران را صادر کرده بود،که پس از پی گیری های رییس سازمان سینمایی ، معاون دادستان در نامه ای به حجت الله ایوبی ادامه اکران این فیلم را بلامانع اعلام کرد.

این گزارش می افزاید: تلاش سازمان سینمایی و دست اندرکاران سینما و صاحبان فیلم با مساعدت و همدلی دادستانی و معاون دادستان عمومی انقلاب اسلامی تهران مواجه شد تا مساله توقف اکران فیلم «عادت نمی‌کنیم» حل و فصل شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

چرا فیلم عادت نمیکنیم؟

چند روزی است که فیلم عادت نمیکنیم به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان توقیف شده. به گفته تهیه گنندگان فیلم این فیلم توسط دادستانی به جرم پخش تیزر در شبکه جم توقیف شده است . فیلمی با ژانر اجتماعی که مورد استقبال مردم قرار گرفته بود . جالب اینکه همزمان با این فیلم فیلمهای مانند ابد ویک روز . بادیگارد. رسوایی2. 50 کیلو آلبالو. اژدها وارد میشود و..... از این شبکه پخش تیزر داشتند اما دراین میان فیلمی که مورد اقبال مردم بود توقیف شد؟؟؟؟!!!!!جای سوال است آیا مگر فیلم دیگری وجود نداشت ؟ مگر عوامل فیلم عادت نمیکنیم بیانه صادر نکردند که خود از شبکه جم ومجریان پخش این تیزر شاکی هستند پس چه اسراری به توقیف این فیلم می باشد ؟؟؟ فیلمی که عوامل آن با خون دل یکسال باسخترین شرایط آماده اکران کردند تا شیرینی دسترنج خود را ببینند آیا این حق است که خستگی برتن عوامل وسرمایه گذارانی که در شرایط بحرانی سینما وارد عرصه هنر شده اند بماند؟ جالب تر آنکه برخی از این آب گل آلود ماهی میگیرند وبدنبال جایگزین کردن فیلمی هستند که با هزاران سوال که سرمایه این فیلم چگونه فراهم شده رو آماده اکران میکنند. 

دادستان محترم کاش همه زوایای این پشت پردها رو ببرسی کند تا خدایی ناکرده جفایی در حق کسی روا نرود. 

انتظار است که با توجه به بیانه تهیه کنندگان این فیلم مبنی بر تبری از ارتباط با شبکه معاند جم دستور رفع تویف صادر شود تا هم مردم شریف وهم عوامل از اکران این فیلم خوب بهره ببرند 

به امید حق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

فیلم عادت نمیکنیم توقیف شد

توقیف فیلم «عادت نمی کنیم» تایید شد

یک مقام آگاه در دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر توقیف فیلم «عادت نمی کنیم» توسط این دادستانی را تایید کرد.

این مقام آگاه در دادستانی عمومی و انقلاب تهران 

چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از آنجا که تهیه کننده فیلم به تذکرات مکرر دادستانی مبنی بر لزوم توقف تبلیغات آن در شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب و غیرمجاز بی توجه بود، حکم توقیف فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» صادر شد.

فیلم سینمای «عادت نمی کنیم» از 12 خردادماه روی پرده سینماها آمده بود و تنها یک هفته از اکران آن می گذرد.
محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی بازیگران این فیلم هستند
درخلاصه داستان این فیلم آمده است: وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی کردن هنر نیست.
سایرعوامل «عادت نمی کنیم» عبارتند از: کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان، تهیه کننده: پیمان جعفری، نویسنده: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: ژینوس پدرام، ابراهیم ابراهیمیان، موسیقی: حامد ثابت، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراح گریم: محسن دارسنج، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان ، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانه، ناظر کیفی: مهدی شمخانی مدیر روابط عمومی: مهسا همتی، طراح پوستر، لوگو و ساخت فیلم پشت صحنه: میثم میرزایی، عکاس: فتاح ذی نوری، سرمایه گذاران: شرکت روشن مهر، شهرام اخلاص پور.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خوزستان در انتظار استاندار

انتصاب "استاندار بومی" در خوزستان ضرورت دارد


استان خوزستان در شرایط حساس مدیریتی و گام گذاشتن به عرصه جدید در یک سال مانده به پایان دولت اعتدال است.

این استان در تمامی عرصه های مدیریتی، خصوصا در مبحث استاندار، نشان داده که توانایی دارد از نیروهای بومی و نخبه خود استفاده کند و می تواند با بهره گیری از تجارب و کارکردهای مناسب افراد نخبه و شاخص استان به هدف های مناسب و تعالی دست یابد، در ساختار استان خوزستان که سرشار از منابعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، سدها، رودها و شرکت های کشت و صنعت نیشکر، شیلات و.... است، می توان با افرادی که شناخت از این شاخص ها و پتانسیل های استانی دارند بهتر به اهداف عالیه دست یافت.

انتخاب استاندار بومی از هرگونه شرایطی که در نظر بگیریم قابل قبول و مورد اقبال جمیع مردم استان است.

وزارت کشور با انتخاب استاندار بومی، به آنچه استانداران بومی گذشته در منطقه، به برنامه ریزی و ایجاد کلی نگری بر اهداف خود داشتند کمک بزرگی می کند، به این صورت که بومی نگری بر سطح کلان جامعه استان از نحوه ی زیستن اقوام گرفته تا چگونگی ارتباط با لایه های مختلف قومیتی به آنچه در شیوه مدیریت بومی است کمک خواهد کرد.

انتخاب "استاندار بومی" در جامعه استان خوزستان، بر شیوه زندگی مردم این منطقه و داشتن حس غرور از بومی نگری و ارزش گذاری به مردم حکایت می کند، نگاه بومی نگری و هویتی به منطقه خوزستان در چارچوب علومی مانند مردم شناسی و جامعه شناسی، به فردی احساس نیاز میکند که شناخت از کلیت این جامعه داشته باشد.

خوزستان ثابت کرده که میتواند با استفاده از آنچه در این استان و‌ نیروهای نخبه اش و توانایی بالقوه ای که دارد قدم در راستای سربلندی کشور و رشد و‌ توسعه اقتصادی داشته باشد.

استان خوزستان بارها نشان داده که در عرصه های مدیریتی و کلان جامعه می تواند در راستای اهداف کلی نظام قدم بردارد و انگیزه سازی و میل به رشد و تولید افراد نخبه استانی را در خود بپروراند.

مدیران و افراد با سابقه خوبی در این استان یافت می شود که وزارت کشور می تواند بر آنها اعتماد و سرمایه گذاری کند و حس غرور منطقه ای را به این مردم عطا کند.

نیروهای مجرب و متخصص و متعهد خوزستانی که سوابق فعالیت مدیریتی و اجرایی ارزشمند و قابل توجهی در کارنامه دارند، بسیار توانمند هستند و بدون شک انتخاب نیرویی از بین ایشان برای سکانداری استانداری امری میسر است. خصوصا این که با توجه به شرایط خاص استان، انتخاب استاندار بومی توانمند الزاما مفیدتر خواهد بود.

بدیهی است که انتخاب استاندار در حیطه اختیارات دولت است اما مناسب تر آن است که در انتخاب استاندار نماینده ولی فقیه و روحانیون موثراستان، نمایندگان منتخب مردم، تشکل ها و احزاب سیاسی حامی دولت، چهره های ملی اصلاح طلب خوزستانی محل مشورت باشند. 

بدون تردید بحران آب و مسائل مرتبط با انتقال آب، مشکلات محیط زیستی بویژه موضوع ریزگردها، بیکاری، ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی، بحران مهاجرت از استان، آسیب های اجتماعی، جذب سرمایه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض مسائل مهمی هستند که استاندار آتی خوزستان باید در چارچوب گفتمان اعتدال سیاست مشخص و راهبردی برای مواجه با آنان داشته باشد.

از سوی دیگر این برکناری ناگهانی استاندار سابق، پیام آشکاری برای منتخبین جدید و وکلای مردم خوزستان در مجلس و سنگ محکی جدی برای آنها در آستانه ی آغاز بکارشان است. 

هنوز یادمان نرفته که تیرماه سال گذشته طی یک فرآیند محرمانه و بدون اطلاع نماینده ولی‌فقیه استان و نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو گزینه برای استانداری فارس معرفی شد که باعث تصمیم به استعفای دسته جمعی نمایندگان فارس گردید.

بهرحال دولت و بخصوص شخص وزیر محترم کشور نشان داده در تصمیم گیری هایی از این دست چندان با نمایندگان هماهنگ نیست و نمایندگان جدید هم از همین آغاز وکالت خود بایستی جدی بودن خود در اصرارشان به انتخاب گزینه ی بومی را به دولتیان نشان دهند.

امید است وزارت کشور در نهایت با انتخاب استاندار بومی راه را برای توسعه هر چه بیشتر جامعه این استان فراهم کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

خرمشهر آزادشد اما آبادنشد

به بهانه سوم خرداد درد دلی با مسئولین 


«به نام خدا»

شنوندگان عزیز توجه فرمایید...

شنوندگان عزیز توجه فرمایید...

شنوندگان عزیز توجه فرمایید...

خرمشهر ٬ شهر خون ٬ آزاد شد...

بار دیگر سوم خرداد از راه رسید و باز این بانگ آشنا از هر کوی و برزن به گوش می رسد: خرمشهر آزاد شد..

سالی یک بار به یاد می آوریم قطعه ای از خاک میهنمان که آغشته به خون هزاران جوان خدا جو بوده طی عملیات غرور آفرین بیت المقدس از وجود دژخیمان بعثی رهایی یافته و به آغوش وطن بازگشته..

ولی افسوس که فقط به یاد می آوریم و از یاد میبریم..

خاکی که برایمان مقدس بود هنوز هم خاک هست ولی ............

سالها از زمانی که منادی ندای آزادی این خاک را داد میگذرد و هنوز جای جای این خاک حکایت از دلاوریها و رشادتها و جان باختگیها به عشق وطن دارد...

شهدا خبر دارید که هنوز خاکی که برای رویش و بالندگیش جان دادید هنوز خاک است....

شهدا خبر دارید در این خاک فقط می توان زیست٬ در واقع فقط میتوان زنده بود نه زندگی کرد...

شهدا خبر دارید..........

با این احوال اگر دل به شهدا و خاطرات آنها بسته باشید آنگاه قدم زدن در این گرمای طاقت فرسا شیرین و دلپذیر می شود..

دل به آنهایی که از زیباییها و وابستگیهای دنیا دل کندند و عاشقانه پر به سوی معبود گشودند...

آنهایی که دوست داشتیم کنارمان باشند ولی نیستند...

نمی دانم چه تقدیری است ولی هرچه هست اینجا هنوز خرمشهر نشده است....

ما همچنان امیدوار به خرمی خرمشهر هستیم...

ما همچنان عاشق شهر خرم نشده هستیم...

ما همچنان به آمدن خبری از جاویدالاثرهایمان دلخوشیم...

ما خرمشهر شدنمان را میخواهیم...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی

اکران فیلم سینمایی آآآدت نمیکنیم در دانشگاه صنعتی شریف


فیلم سینمایی «آآآآدت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در دانشگاه صنعتی شریف تهران نمایش داده می شود.

، اکران دانشجویی فیلم سینمایی «آآآآدت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان سه شنبه ۴ خرداد ماه در تالارآمفی تائتراین دانشگاه برای دانشجویان اکران می شود.

«آآآآدت نمی کنیم» از جمله فیلم هایی است که در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره سی و چهارم فیلم فجر پذیرفته شده بود. این فیلم سینمایی دومین ساخته ابراهیم ابراهیمیان پس از فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت» در مقام کارگردان است.

محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی ومهدی شمخانی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان آآآآدت نمی کنیم» آمده است وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی کردن هنر نیست.

این اکران خصوصی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل تهران وگروه سینما پردیس شریف با حضور شهرام اخلاص پور تهیه کننده، ابراهیم ابراهیمیان کارگردان، سارا سلطانی نویسنده و ، ساره بیات از بازیگران و دیگر عوامل این فیلم برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی شمخانی