با گسترش رسانه های مجازی و غیرمجازی ، سرعت انتشار اخبار به شدت بالا رفته است و مردم با سرعت وحشتناکی اخبار را دریافت میکنند اما خیلی نمیتوانند خبر درست را از خبر غلط تشخیص دهند .

برای همین دولت ها و حکومت ها برای انکه بتوانند رسانه ها را کنترل کنند از  ضعف سواد رسانه ای مردم استفاده میکنند ، امروزه یکی از تکنیک های دولت ها و حکومت ها را  به شما اموزش خواهیم داد ، اسم این تکنیک حلقه دار است ، تکنیک حلقه دار برای هدایت و تخریب رسانه ها زیاد استفاده میشود .

تکنیک حلقه دار پیچیده ولی اجرای ان اسان است این روش خیلی مشابه تکنیک ترور شیشه ای در سواد رسانه ای است ، که بعد ها تکنیک ترور شیشه ای را هم اموزش خواهیم داد .

اما روش کار تکنیک حلقه دار چگونه است :‌ دولت ها با ارسال یک سری اخبار و اسناد محرمانه فیک و ساختگی برای رسانه های تحت هدف خود (به نکته توجه کردید یک سری اخبار و اسناد محرمانه ) ، چرا محرمانه ، چون استعلام اسناد محرمانه یا سخت است یا محال است ، این اسناد را ارسال میکنند اما در اسناد یک سوتی فاحش را باز میگذارند و خوب این اسناد و مدارک را در رسانه ها پخش میکنند .

سپس با به تور انداخته شدن رسانه و پخش ان اسناد توسط رسانه ها ، بلافاصله سوتی های فاحش اسناد محرمانه را لو و منتشر میکنند ، سوتی هایی که باعث تخریب ان رسانه ها پخش کننده اسناد شده و اعتبار و اعتماد ان رسانه ها را بین مردم خراب می کند ، اصطلاحا رسانه ها با طناب بی سوادی خودشان ، خودشان را دار میزنند و دیگر اعتباری بین مردم نخواهند داشت به این تکنیک حلقه دار گفته می شود.